GROEN pleit voor slimme investeringen in de Kempense mobiliteit. Een goede en veilige verbinding Kasterlee-Geel met een ringweg rond Kasterlee en een fly-over in Geel maken daar deel van uit, al plaatsen we wel vraagtekens bij het traject van de parallelweg.

Op de inhuldiging van het eerste deel van de Noord-Zuid-verbinding vragen Jeroen Dillen (Groen Geel, 3de plaats Kamerlijst) en Kim Buyst (Groen Ravels, 4de plaats Vlaamse lijst) echter ook aandacht voor andere mobiliteitsinvesteringen.

Jeroen Dillen: “De werken voor de Noord-Zuid-verbinding hebben €200 miljoen gekost, een bedrag waarmee niet enkel de auto bediend kan worden. Voor hetzelfde geld leggen we 619km aan fietspaden aan, of een lightrail Oost-Malle-Turnhout-Geel of van Herentals tot Antwerpen. Voor €200 miljoen kunnen we 829 hybride bussen voor De Lijn aankopen, of één elektrische fiets per gezin in de Kempen. Of zelfs één vouwfiets voor elke Kempenaar!”

“Daarom dagen we de Vlaamse Regering uit niet enkel te investeren in asfalt,” aldus Kim Buyst. “Zo is het jammer dat de Vlaamse Regering enkel vandaag oproept om massaal de auto te laten staan en te gaan lopen. Het kan in de Kempen écht beter wat mobiliteit betreft. Daar wil ik na de verkiezingen in het Vlaams Parlement voor blijven pleiten.”

GROEN loopt daarom niet enkel mee bij de inhuldiging. De partij lanceert ook een vrolijke enquête waarin de Kempenaar zélf kan beslissen wat hij of zij zou doen met nog eens € 200 miljoen. Dat kan vanaf vandaag op www.200miljoen.be .